Tuesday, September 30, 2014

2014

30 September 2014. 0815. After more than 1 year since aku stop buat entry baru. Tapi sejak kebelakangan ni tangan aku rasa gatal je nak update entry untuk blog lapuk ni. Hahahaha. Nak cerita pasal apa aku pun tak tahu sebenarnya. Cuma aku rasa rindu nak berceloteh dekat blog ni. The only place that i can membebel ikut suka hati i. Ok. Apa kita nak cerita pagi ni. Actually, aku tak boleh nak sambung tidur balik after subuh tadi. So, i'm deciding to have a storytelling here.

Sekarang ni tengah musim final for UiTM diploma student. Until 17/10 which is the final date for my final exam. Ada je course yang dah habis awal tapi biasalah accounting student yang akan habis last sekali. Nak bercerita tentang life as university student ni. Ishh. Satu hari pun tak cukup. Tapi since ni dah hujung sem, masalah common yang semua orang akan alami is MONEY. Dah makin hujung sem, duit pun dah makin hujung lah cerita dia.

This sem aku pun tak tahu mana pergi semua duit aku ni terbang melayang. Aku rasa aku dah cukup budget dah makan belanja aku semua. Tapi duit ni mengalir lagi laju dari air terjun kota tinggi. Haishh. Sampai aku pun dah naik tebal gila muka bila nak mintak duit dekat parents. Segan habis. Tapi karang kalau tak mintak, aku jugak yang susah. Nak makan pun takde duit.

Aku selalu terfikir macam-macam strategi untuk nak bagi kes-kes macam ni tak jadi lagi untuk next sem. One of the strategies yang aku terfikir sekarang ialah business. Macam-macam business ada dalam kepala aku sekarang ni cuma tak tahu lah boleh terlaksana or tak. Common business yang student buat; business top-up, business jual baju, tudung, etc, business jual makanan or jajan depan bilik dan sebagainya. Sometimes ada juga yang buat business yang aku sendiri pun tak pernah terfikir. Kreatif jugak student-student ni sebenarnya. Sekarang ni aku rasa business ni perlu for each student yang ada problem duit. At least business tu boleh tampung sikit perbelanjaan harian kita. So kat sini aku nak nasihatkan tu all student yang ada masalah yang sama dengan aku boleh lah plan untuk buat business yang halal lagi suci dan bersih ye. Semoga rezeki yang kita dapat tu diredhai dan mendapat keberkatan untuk study kita. Aminnn :)

No comments:

Post a Comment

comment di sini ye ! terima kasih ^_^